divendres, 26 d’octubre del 2007

Túnel de Vielha

Fa uns dies els lleidatans ens aixecàvem amb la noticia de que el Túnel de Vielha s´inaguraria al Pont del Pilar i que ho faria no amb els tres carrils com estava previst al Projecte sinó únicament amb dos.

A partir d´aquest anunci la Diputació de Lleida va encarregar un informe als seus tècnics, el qual també ha estat i és decisiu per a la defensa dels tres carrils.

El Grup del Partit Popular a la Diputació també considerem que el nou túnel de Vielha ha de tenir els tres carrils projectats inicialment.

Vam presentar una moció en aquest sentit, una moció que enteníem havia de sortir amb el màxim consens per donar més força a aquesta reivindicació i per recolzar els nostres tècnics.

Des del Grup del Partit Popular confiem que finalment la reunió mantinguda entre els tècnics de la Diputació i els del Ministeri de Foment arribi a bon port i que el nou túnel de Vielha mantingui els tres carrils projectats inicialment.

No obstant, i després d’aquesta vergonyosa actuació del Ministeri de Foment, hem de ser cautelosos i no baixar la guàrdia, ja que per ara d’aquella reunió tan sols han sortit bones intencions i paraules i no fets, i això ho demostren tant els titulars de premsa com les declaracions dels responsables polítics: “Foment i Diputació ja estan gairebé d’acord en les qüestions tècniques”, “esperem una solució satisfactòria”, “crec que podem ser optimistes”, “en poques hores hi haurà una solució satisfactòria”, o “ encara hi ha incògnites”. Com he dit, bones paraules, però en aquests moments cap compromís en ferm per part del Ministeri de Foment de que el túnel de Vielha mantindrà els tres carrils.

Més enllà d’aquestes bones paraules poca cosa més va sortir d’aquella reunió, per tant, no hem de baixar la guàrdia, no ens podem relaxar i hem de vetllar fins que Foment digui, i per escrit, que el nou túnel de Vielha tindrà els tres carrils projectats inicialment.

I dic això perquè per tenir un túnel de 2 carrils ja tenim el túnel vell que és dels anys 40, i ara el que toca és fer precisament el que estava projectat, és a dir un túnel amb tres carrils perquè és una necessitat per poder atendre tot el turisme, el transport de mercaderies i la promoció econòmica, cultural i turística de la Val d’Aran.

Considerem que després d’invertir 176 milions d’euros i després de 2 anys de retard, ja no ve de dos mesos la seva posada en funcionament, ja que l’important, pensem, és que es pugui inaugurar amb els tres carrils de circulació.

Entenem que la decisió de passar de 3 a 2 carrils ha sigut una decisió política i no tècnica. I dic això perquè hem tingut accés a informes tècnics i hem parlat amb tècnics de diferentes administracions que avalen que tècnicament és possible i viable que el nou túnel de Vielha mantingui els tres carrils projectats inicialment, i si ara finalment serà així, demostrarà que el nostre raonament és correcte.

Per aquest motiu vam presentar la moció, i també per aquest motiu vam decidir consensuar-la amb els altres grups, perquè surti de la Diputació un clam unànime en favor d’un túnel de Vielha amb 3 carrils.