dimecres, 23 de setembre del 2009

No al Pla Nacional d’Infraestructures aprovat pel Govern de la Generalitat

El Pla Nacional d’Infraestructures conté les previsions del Govern de la Generalitat per a tot Catalunya d’aquí a l’any 2020. Però el document aprovat pel Govern de la Generalitat de Catalunya, un govern que hauria de ser de tots i per tots els catalans, és una mostra del que som els lleidatans i lleidatanes i els municipis de les Terres de Lleida: la ventafocs de Catalunya.
Des de la Diputació de Lleida havíem presentat les propostes més prioritàries per al territori, no totes les necessàries, ja que som conscients que, encara que aquest pla té una vigència llarga, no es pot demanar tot.
27 van ser les propostes presentades per la Diputació de Lleida, les quals no duien termini d’execució, podien ser a curt o llarg termini. D’aquestes 27 cap ha estat recollida i inclosa totalment, 11 propostes ho han estat parcialment o recullen alguna fase, la qual cosa vol dir que les successives fases hauran d’esperar més enllà de l’any 2020.
Aquest fet representa un total oblit i menyspreu per part del Govern de la Generalitat cap a les comarques de Lleida i un favoritisme cap a Barcelona i Girona, que els hi accepten pràcticament tot. Per tant, amb aquest Govern tripartit i d’esquerres s’accentua el centralisme barcelonès.
A Lleida ens tenen com una reserva d’indis i d’aus estepàries, i com un dipòsit d’aigua a disposició dels senyorets de Barcelona per poder-la agafar quant la necessitin.
Aquest pacte nacional per a les infraestructures no es tal pacte, i per tant no es pot signar per cap polític ni per cap agent social o econòmic de les Terres de Lleida, donat que no satisfà les nostres demandes, que a la fi són les demandes del territori i de la seva gent.
Des de Lleida hem d’exigir incloure al Pla d’Infraestructures “TOTES” les propostes fetes. Els túnels de la Bonaigua i de Comiols, les autovies Lleida-Amposta, Lleida-Montblanc, Tàrrega-Balaguer, eix Pirinec, millora de les línies Lleida-Manresa, Lleida-Tarragona i Lleida-La Pobla, millores en l’abastament d’aigua, depuració, regadius, telecomunicacions, etc., per citar-ne algunes de les que es consideren necessàries i indispensables pel desenvolupament econòmic, social i turístic de les comarques de Lleida.
Per això hem de dir NO a aquest Pla d’Infraestructures aprovat pel Govern tripartit de la Generalitat.
Maria José Horcajada
Diputada Portaveu Grup PP Diputació de Lleida

5 comentaris:

Isaac ha dit...

Maria José.
Aun no funciona la Fuente de la Sirena.
Cuando la van a arreglar.
Adios.

Mª José Horcajada ha dit...

Hola Isaac,
i a Sirena_Lleida, Ivan y Marc,

Como os anuncié, hice la correspondiente pregunta y propuesta al equipo de gobierno del Ayuntamiento de Lleida para recuperar la fuente de la Sirena de los Campos.

A parte de buenas palabras y de que lo estudiarian no conseguí ningun compromiso serio. Pero, lamentablemente, unos días después, el alcalde en su xat anunció que la Sirena no volvería a ser fuente, había dificultades técnicas.

Yo me pregunto si, con todos los avances técnicos y tecnológicos de hoy en día, no se puede llevar agua allí donde años antes había estado.

Hará falta seguir batallando y seguir exigiendo a este gobierno socialista que lo único que le interesa és aprovar grandes obras, obras que se hacen eternas y se van reduciendo por el camino.

Saludos,

Isaac ha dit...

Hola Maria José.

En siglo XXI que estamos y no saber arreglar una fuente desde luego que es muy fuerte, yo creo que si quisieran arreglarla la arreglarian.
Tambie es una falta de respeto para la historia de los Campos Elíseos que siempre ha habido agua en la Fuente de la Sirena.

Maria José, dos preguntas, si el PP ganara las elecciones para Alcalde de Lleida, la arreglariais la Fuente de la Sirena ? Y si gana el PP quien seria Alcalde o Alcadesa de Lleida, tu o Dolors Lopez ?

Adios y gracias.

Mª José Horcajada ha dit...

Apreciado Isaac, En caso de gobernar el PP en el Ayuntamiento de LLeida estoy convencida de que seremos capaces de solucionar los problemas técnicos que impiden que de la Fuente de la Sirena brote agua, como bien dices en el siglo XXI existen soluciones tècnicas para casi todo pero es cuentión d e voluntad política. De la misma forma que considero prioritario decidir qué haremos con el pabelló de Vidre edificio que está totalemnte degradado y que da una mala imagen , al igual que el Pabelló la Torxa,etc Como ves en Campos Eliseos queda mucho por hacer.En cuanto a tu segunda pregunta, la persona que encabeza la lista del partido que gana las elecciones en principio y lo lógico es que sea el alcalde o alcaldesa. En el caso del Ayuntamiento de LLeida decirte que me haría mucha ilusión encabezar la lista de mi partido de cara a las próximas elecciones municipales.Ahora lo que toca es trabajar día día para contruir la alternativa de gobierno que nuestra ciudad necesita.

Isaac ha dit...

Muchas gracias Maria José.
Desde luego en los Campos faltan mucha cosa que remodelar, todo lo que has dicho y tambien la Fuente del León, otra fuente historica que no funciona.
Pues, ya tenies un voto, porque voy a votar por el PP en las proximas elecciones para Alcalde/Alcaldesa de Lleida, por lo de la Fuente de la Sirena y por los Campos Elíseos, que aun hay bastantes cosas que arreglar en este historico parque.

Muchas gracias Maria José.